NH1816
Een website die voldoet aan de moderne B2C-verwachtingen van vandaag
NH1816 Verzekeringen, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij, gebruikt de DynamicWeb Commerce Suite.
Al bijna 200 jaar verzekert NH1816 huis en haard van Nederlanders. NH1816 is al jaren de beste schadeverzekeraar van Nederland.
Ze zijn specialist in particuliere schadeverzekeringen. Bij NH1816 kun je je waardevolle bezittingen zoals je huis, auto, inboedel, fiets, caravan, boot of motor goed verzekeren.
The challenge
Een gebruikersgerichte benadering met DynamicWeb
Het doel voor de nieuwe website was om consumenten en adviseurs dichter bij elkaar te brengen. DynamicWeb commerce suite biedt NH1816 een unieke kans om hun online aanwezigheid te versterken en de gebruikerservaring te verbeteren door de functionaliteiten van hun website te optimaliseren. Het doel is om de digitale mogelijkheden van NH1816 te vergroten en te zorgen voor een meer naadloze interactie met hun publiek.
Een belangrijk aspect van dit optimalisatieproces was het verfijnen van de gebruikersinterface om deze intuïtiever en gebruiksvriendelijker te maken. De website moest visueel aantrekkelijk zijn en een navigeerbare lay-out hebben, zodat bezoekers gemakkelijk informatie kunnen vinden en door de verschillende secties van de website kunnen navigeren.
NH1816 wil een modern platform, met een aantal eisen:
- Een compact en overzichtelijk platform dat voldoet aan de eisen van deze tijd.
- Een modernisering van de bestaande functionaliteiten.
- Een optimalisatie op basis van de toegankelijkheidseisen van de Rijksoverheid.
- Een gebruiksvriendelijke filterfunctie om te zoeken naar adviseurs.
- Een pagina per adviseur met meer informatie over de individuele adviseur.
- De mogelijkheid voor adviseurs om zich te registreren als Nh1816-adviseur.
The solution
Een flexibel en innovatief online platform
NH1816 is betrokken, persoonlijk en digitaal. NH1816 is flexibel en innovatief en kan zich snel aanpassen aan veranderende omstandigheden en vraag. Om ervoor te zorgen dat het online platform van de verzekeringsmaatschappij aansluit bij de kenmerken van het bedrijf.
Zo is er nu de mogelijkheid om op de website eenvoudig een adviseur te zoeken op basis van je locatie. Daarnaast is alle informatie te vinden over prolongatie en prolongatiegeschiedenis.
Ook is de website geoptimaliseerd op basis van de toegankelijkheidseisen van de Rijksoverheid. Dit betekent dat alle pagina's goed te lezen en te bekijken zijn voor alle doelgroepen in Nederland. Hieronder vallen dus ook mensen met één of meerdere beperkingen, zoals slechtziendheid of laaggeletterdheid.
The result
Adviseurs centraal stellen in de digitale ervaring
De website ziet er nu fris uit en voldoet aan de moderne eisen van deze tijd.
Door deze website staat de adviseur nog meer centraal, wat goed past binnen de strategie van NH1816. Consumenten kunnen zoeken naar adviseurs in hun eigen regio door hun adres in te voeren.
Een Google Maps kaart toont de NH1816 tussenpersonen in de buurt van het ingevoerde adres. Ook kunnen ze op een adviseur klikken waarna extra informatie over de adviseur wordt aangeboden.
Adviseurs kunnen via de nieuwe corporate website inzicht krijgen in de propositie van NH1816 en zich aanmelden als NH1816 adviseur. Daarnaast heeft iedere adviseur zijn eigen persoonlijke profielpagina, waardoor hij nog sneller in contact kan komen met consumenten.