Portaal voor reserveonderdelen en uitrusting

Laat uw klanten op elk moment de juiste onderdelen kopen

Met een eCommerce oplossing die een portal voor reserveonderdelen levert, kunnen fabrikanten en distributeurs bezoekers de zekerheid bieden dat ze de juiste onderdelen selecteren op basis van rijke en nauwkeurige productgegevens.

Deze oplossing verbetert de klantervaring, vermindert het aantal geretourneerde bestellingen en verhoogt de inkomsten. 

 

Redenen waarom

Waarom u een DynamicWeb onderdelenportaal nodig heeft

DynamicWeb reserveonderdelenportaal is ontworpen om zakelijke uitdagingen bij het beheren en verkopen van duizenden reserveonderdelen aan te pakken door een oplossing te bieden die het proces vereenvoudigt om rijke en nauwkeurige productgegevens te leveren waarmee klanten het juiste reserveonderdeel kunnen vinden en bestellen.

Gebouwd op de standaard eCommerce Suite functionaliteiten met mogelijkheden ontworpen voor de verkoop van onderdelen. Met DynamicWeb's PIM en integratie met het ERP-systeem, bent u helemaal klaar om nauwkeurige en rijke productgegevens te garanderen waarmee uw klanten het juiste product met de juiste klantspecifieke prijs kunnen vinden.

Maak u klaar om uw inkomsten te verhogen met online diensten: 

  • Zorg voor een betere marge bij de verkoop van reserveonderdelen via een digitaal platform om maximale winstgevendheid te bereiken
  • Versnel de digitale transformatie met behulp van eCommerce, PIM en ERP
  • Lever een betere product-, service- en klantervaring.

 

Zelfbedieningsportaal voor nauwkeurige bestellingen

Lever een reserveonderdelenportaal om uw klanten de mogelijkheid te geven altijd en overal online de juiste reserveonderdelen te bestellen. Uw klanten de mogelijkheid bieden tot zelfbediening en klantspecifieke producten en prijzen is de sleutel tot het opbouwen en onderhouden van langdurige relaties.

Digitale hulp en ondersteuning voor uw verkoper

Digitaliseer uw verkoopstrategie en ondersteun uw verkopers met een eCommerce oplossing die is ontworpen om de online verkoop te optimaliseren en te stimuleren via een digitaal bestelplatform voor reserveonderdelen. Dit maakt uw verkopers vrij voor persoonlijke ontmoetingen en stelt uw klant in staat om gemakkelijk de juiste reserveonderdelen te vinden en te kopen.

Fouten verminderen en retourorders minimaliseren

Reserveonderdelen verkopen betekent vaak een complex bedrijf runnen, maar een reserveonderdelenportaal dat geïntegreerd is met uw ERP-systeem en een PIM-systeem vereenvoudigt uw verkoopproces met reserveonderdelen. U zult interne efficiëntie ervaren door nauwkeurige en rijke productgegevens die de juiste bestelling mogelijk maken.

Echte B2B Commerce Cloud

Concentreer u op uw kernactiviteiten in de wetenschap dat uw oplossing altijd draait. De implementatie van uw e-commerce oplossing in de DynamicWeb Cloud is de beste en meest betrouwbare manier om uw uptime te optimaliseren.

Succesverhaal van een klant: Tysse

B2B eCommerce and self-service portal for supporting dealers and customers

Door het invoeren van een serienummer krijgt de gebruiker een complete Productie BOM van AX, - en de mogelijkheid om direct vanuit de BOM (Bill Of Material) een gewenst reserveonderdeel te kopen. Zo kan Tysse iedere keer weer de juiste onderdelen garanderen! De B2B portal heeft de resellers van Tysse een lang verwachte tool gegeven om hun zaken met Tysse te vergemakkelijken.

Speciale voorverpakte functies voor verkopers van reserveonderdelen

Voordelen voor verkopers van reserveonderdelen

Verbind uw systemen, verminder tijdrovende taken en verkoop meer. Een onderdelenportaal ondersteunt uw bedrijfsproces op verschillende manieren.

Breng uw onderdelencatalogus online

Voor bedrijven die reserveonderdelen verkopen: door van uw productblad voor reserveonderdelen een online bestelcatalogus te maken, kunnen uw klanten op elk moment het juiste reserveonderdeel zoeken en kopen. Automatiseer het aanmaken van productbladen, prijslijsten, brochures en productcatalogi. U kunt ook uw klanten, leveranciers of medewerkers hun catalogus laten maken via uw website. Deze zelfbedieningsaanpak bespaart u vele uren beheer van aanvragen voor productinformatie en verbetert uw serviceaanbod.

Een digitaal bestelplatform met zelfbediening aanbieden

Verbeter uw klantenservice door transparantie te bieden met een gebruiksvriendelijk digitaal bestelplatform. Verras uw klanten met self-service aanbiedingen zoals gepersonaliseerde prijzen, facturen, verzendstatus, on- en offline bestelgeschiedenis. U kunt uw klanten zelfs in staat stellen bestelsjablonen aan te maken om terugkerende bestellingen eenvoudig rechtstreeks in hun winkelwagen te plaatsen.

Focus on SEO optimization and use site search tools

Wist u dat meer dan 30% van alle bezoekers op eCommerce sites de site search gebruiken? En dat deze bezoekers doorgaans 1,8x meer converteren dan bezoekers die alternatieve vormen van navigatie gebruiken? Het is duidelijk dat het optimaliseren van de zoekfunctie van de site en daarmee het verhogen van uw online verkoop een sleutelfactor is voor het leveren van een goede gebruikerservaring. Daarnaast optimaliseert u uw site (ook) om uw zoekmachine ranking te verbeteren. Een betere zoekmachine ranking zal uw bedrijf helpen groeien en nieuwe leads verkrijgen. DynamicWeb levert tools zoals synoniemen, spellingscontrole en meervoudige zoekopdrachten om het zoeken op de site te optimaliseren en klanten te ondersteunen bij het vinden van de juiste producten.

De juiste orders ontvangen - altijd

Het verstrekken van de juiste informatie op het juiste moment beïnvloedt direct de juiste aankoop. Dit resulteert in het ontvangen van accurate orders en het minimaliseren van geretourneerde orders. Met DynamicWeb werkt u met uw productgegevens in het PIM-systeem om uw productgegevens eenvoudig te verrijken, te valideren en te publiceren. Dit elimineert menselijke fouten en vermindert tijdrovende werkprocessen, wat uw bedrijf ten goede komt met efficiëntie en meer verkoop.

Ensure accurate product data at the right time

Als u een bedrijf runt met bijvoorbeeld seizoensgebonden artikelen, producten of diensten, is uw timing voor de distributie van uw merkmaterialen allesbepalend. Met het DynamicWeb onderdelenportaal, volledig geïntegreerd met uw ERP en ons PIM-systeem, kunt u de controle over uw productgegevens nemen. Wees op tijd met nauwkeurige en rijke productinformatie, wanneer een nieuwe seizoenscollectie klaar is om gelanceerd te worden. Met DynamicWeb PIM beheert u op elk moment wanneer en wie toegang heeft tot welke informatie.

Schaalbaarheid - bouwen om mee te groeien met uw bedrijf

DynamicWeb cloud-based oplossingen kunnen de kosten en complexiteit van een organisatie die onderdelen verkoopt drastisch verminderen. Omdat DynamicWeb een cloud-gebaseerde oplossing is, hoeft u zich geen zorgen te maken over de kosten van hosting en onderhoud van servers op locatie. De DynamicWeb eCommerce Suite is gebouwd voor schaalbaarheid. De ERP geïntegreerde oplossing synchroniseert belangrijke gegevens tussen uw DynamicWeb oplossing en uw ERP, zoals inventaris, prijzen, verkoopbelastingen, multi-subsidiary klanten en locaties, evenals master producten. Alle transacties in DynamicWeb komen overeen met een financiële transactie in uw ERP. Bovendien kan DynamicWeb integreren met een lange lijst van add-ons, waaronder integraties met PIM, ERP en andere relevante platforms.

Contacteer ons

Heeft u vragen of wilt u een demo op maat?

 

Downloads

Toegang tot gratis kennis en inspiratie.

 

On-demand webinars

Bekijk eerdere webinar opnames.

 

By clicking 'Accept All' you consent that we may collect information about you for various purposes, including: Statistics and Marketing