Oplossingen voor Home & Living

Verkoop meer in de home & living met eCommerce

De deco home living is, mede door COVID 19, een van de snelst groeiende eCommerce categorieën. Bent u net als velen snel gegroeid? En was uw bedrijf klaar voor deze onvoorziene groei? Had u de juiste strategie, systemen, integraties of heeft u de boot gemist, maar wilt u toch snel aanhaken?

De uitdaging, die de meeste partijen in de home & living branch nu hebben, is het op orde krijgen en houden van hun product informatie. Op meerdere plekken je producten aanbieden maakt consistentie in product informatie cruciaal. Heb je het niet op orde dan zul je minder verkopen dan andere die het wel op orde hebben.

Online deco home & living aankopen groeien door

De wereldwijde eCommerce omzet voor home & living zal naar verwachting groeien tot $394 miljard in 2022. Wat is uw aandeel?

Aanhoudende groei van Direct-to-Consumer (D2C)

De retailer/tussenpersoon is niet langer nodig. Met een Direct-to-Consumer aanpak heeft u als B2B verkoper controle over de gehele verkoopcyclus en brengt u de service uit de fysieke showroom naar consumenten hun mobiele apparaten.

Personalisatie is nog altijd de sleutel tot succes

91% van de consumenten geeft aan eerder een bestelling te plaatsen bij een merk wanneer deze persoonlijke aanbevelingen en aanbiedingen doet. Voorlopers in de meubelbranche maken al slim gebruik van technologie voor personalisatie om nieuwe klanten aan te trekken en op lange termijn aan te houden.

Verwachte recordomzetten, maar voor hoe lang?

Het online verkopen van meubels is dan wel een van de snelst groeiende eCommerce categorieën, maar zo'n 60% van de consumenten is nog altijd terughoudend. Het niet kunnen zien en voelen van meubels is voor hen de grootste reden om niet online te kopen, ookal is zo'n 70% wel bereid online te kopen.

Hoe onafhankelijk bent u?

Hoe gemakkelijk kunt u zelf kleine aanpassingen doen aan uw website? Misschien zonder het zelf door te hebben, heeft u door de jaren heen enorm veel maatwerk gecreëerd en bent u afhankelijk geworden van enkele individuen. Uw online omgeving is simpelweg te eigen gemaakt - onmogelijk voor anderen om mee te werken.

Mogelijkheden voor Home & Living

Komen deze pijnpunten u bekend voor?

Dynamicweb lost ze voor u op.

Beheer productdata

Productdata is verspreid over de organisatie in verschillende mappen en type bestanden. Er is geen consistentie en de kwaliteit kan niet worden gewaarborgd. Weet u welke informatie uw retailer graag zou willen hebben?

Frontend aanpassingen

Mede door hoe de implementatie van uw online omgeving is gedaan, kost het enorm veel tijd en moeite om kleine aanpassingen aan uw website of webshop te doen.

Nieuwe markten betreden

U wilt naast B2B ook B2C verkopen of vice versa. U zult dan belangrijke informatie zoals voorraden in verschillende systemen moeten onderhouden wat de kans op menselijke fouten verhoogd.

Juiste voorraad en prijzen tonen

U bent in de afgelopen tijd snel gegroeid, maar uw online omgeving was hier niet op voorbereid. Uw efficiëntieniveau is laag omdat er veel tijd wordt besteed aan overbodig, handmatig werk.

Inspelen op veranderingen

Met uw huidige opzet bent u niet snel genoeg actief op nieuwe kanalen, zoals een online marktplaats. Elke marktplaats heeft andere informatie nodig en dit zorgt voor veel handmatig werk.

Maatwerk VS Platform

Maatwerk staat gelijk aan veel onderhoud, moeilijke keuzes en (hoge) kosten voor iedere wijziging. Als u kiest voor een platform dan worden regelmatig nieuwe functies toegevoegd, en voor wat mist kunt u altijd nog maatwerk toepassen.

Ontvang onze laatste white paper

D2C eCommerce in de verwerkende industrie

Salesforce onderzocht +6.700 klanten en zakelijke kopers wereldwijd en ontdekte dat 76% van de consumenten verwacht dat bedrijven hun behoeften en verwachtingen begrijpen.  

D2C-bedrijfsmodellen stellen fabrikanten in staat directe klantrelaties op te bouwen en de best mogelijke productervaring te leveren, en ook te experimenteren met verkoopstrategieën en omzetmogelijkheden die nooit eerder toegankelijk waren binnen de sector. En waarom vindt er nu verandering plaats? Omdat de verwerkende industrie moet wennen aan externe veranderingen en de toenemende verwachtingen van de moderne consument. 

Contacteer ons

Heeft u vragen of wilt u een demo op maat?

 

Downloads

Toegang tot gratis kennis en inspiratie.

 

On-demand webinars

Bekijk eerdere webinar opnames.