Telstar
Een website & webshop voor een Nederlandse voetbalclub gerealiseerd binnen twee maanden
Telstar is de voetbalclub van stoere mannen en stevige vrouwen. Telstar speelt in de Keuken Kampioen Divisie en draagt de naam de Witte Leeuwen. De club kenmerkt zich door eigenheid en saamhorigheid. Niemand is belangrijker dan de club en iedereen met een goed hart is welkom.
The challenge
Onthulling van een moderne en dynamische website om de groei van de club te laten zien
De website van Telstar was verouderd en niet langer een waardig visitekaartje voor de club. Telstar is flink aan het groeien, zowel op als naast het veld. Bij deze groei hoorde ook een nieuwe website.
Een nieuw platform dat voldoet aan de eisen van deze tijd, een verlengstuk is van de activiteiten op en rond het veld en een visitekaartje voor de club. Dat was de insteek bij de realisatie van de nieuwe website van Telstar.
Een greep uit de eisen:
- Een compact en overzichtelijk platform;
- Een uitstraling passend bij de identiteit;
- Een Fanshop voor merchandise;
- Sterke productdetailpagina's;
- Een 'Mijn Telstar' omgeving voor fans;
- Een uitgebreide blog/nieuwsfunctie om fans op de hoogte te houden;
- Manieren om het online marketing effect te vergroten;
- E-mail marketing mogelijkheden binnen het platform.
The solution
DynamicWeb Commerce Suite met klantenbinding via e-mailmarketing
De DynamicWeb Commerce-suite biedt Telstar een uitgebreide oplossing voor het beheer van verschillende aspecten van hun e-commerceactiviteiten. Deze suite is ontworpen om de online winkelervaring te stroomlijnen en te verbeteren en biedt Telstar een krachtig hulpmiddel om hun digitale winkelpui effectief te beheren.
Een belangrijk kenmerk van de DynamicWeb Commerce Suite is de e-mail marketing mogelijkheden. Telstar kan deze functionaliteit gebruiken om gerichte en gepersonaliseerde e-mailcampagnes uit te voeren. Door gebruik te maken van klantgegevens en voorkeuren die zijn opgeslagen in de suite, kan Telstar op maat gemaakte promotieberichten, productaanbevelingen en exclusieve aanbiedingen naar hun klanten sturen. Dit houdt niet alleen hun fans op de hoogte van de nieuwste producten en updates, maar helpt ook bij het onderhouden van klantrelaties en het aanmoedigen van herhalingsaankopen.
The result
Een moderne website en webshop B2C
De verschillende doelgroepen van Telstar zijn onderzocht, geïdentificeerd en opgenomen. De website is niet alleen gericht op fans, maar ook op de zakelijke markt/potentiële sponsors.
Daarnaast is de webshop in een nieuw jasje gestoken zodat alle supporters, nationaal en internationaal, hun Witte Leeuwenhart sneller kunnen laten kloppen en merchandise kunnen kopen.
Telstar heeft nu een moderne website en webshop waarop alles van en over Telstar te vinden is.